wtorek, 28 lutego 2012

Sałatka z żółtym ryżem

Znaleziona w moim zbiorze przypraw kurkuma, bardzo mnie zainspirowała. Leżała i czekała aż po nią sięgnę - i się doczekała. Postanowiłam zrobić sałatkę ryżowo warzywną i właśnie użyć do zafarbowania ryżu użyłam kurkumy. Pomieszałam, namieszałam a goście na urodzinach zachwyceni. I właśnie o to chodziło!


Składniki:
- dwa woreczki ryżu
- 2 łyżki masła
- 3 łyżki oliwy 
- łyżka kurkumy
- ogórki kiszone 3 sztuki
- puszka kukurydzy
- papryka czerwona 2 średnie szt.
- kapusta pekińska 
- 4 jajka
- płatki migdałowe
- słonecznik łuskany, solony
- gruszki i jabłka suszone
- majonez 4 łyżki
- keczup 
- musztarda 3 łyżki 
- sól, pieprz
- przyprawa do sałatki greckiej


Przygotowanie: 
1.Masło i oliwę roztapiamy w rondelku, dodajemy ryż i mieszamy jakieś 3 minutki.
2. Dodajemy kurkumę i dwie szklanki wody tak aby przykrył nam się ryż. Często mieszamy aby sie nie przypalił i gotujemy jakieś 20 min tak aby ryż wciągnął nam całą wodę. Po ugotowaniu odstawiamy na jakiś czas aby ryż doszedł do siebie.
3. Kapustę pekińską siekamy, kroimy wszystkie warzywa w kostkę i wrzucamy do miski w której będziemy wszystko razem mieszać.
4. Gdy ryż ostygnie dodajemy do naszej miski z wszystkimi warzywami.
5. Suszone gruszki i jabłka zalewamy wrzątkiem, po czym kroimy w kostkę i dodajemy do składników.
6. Płatki migdałowe i słonecznik prażymy na patelni.
7. Gdy już wszystkie składniki mamy w misce dodajemy przyprawy, majonez, keczup i musztardę, solimy pieprzymy i całość dokładnie mieszamy. 
8. Gotową sałatkę przekładamy do dowolnego naczynia, u mnie była to miska i troszkę jeszcze od góry udekorowałam przed podaniem. 





1 komentarz:

  1. Uwielbiam tego typu sałatki, a właściwie uwielbiam wszystkie sałatki ;3 Pyszności!

    OdpowiedzUsuń