piątek, 11 lutego 2011

Kopiec Kreta

Robiłam to ciasto pierwszy raz i w sumie nawet się zdziwiłam że tak mi się udało ;) naprawdę polecam bo super się je robiło, taka frajda była z tym :) ale to dla tych którzy lubią eksperymentować bo moja mama mówi że dawno by do tego cierpliwość straciła gdyby się w takie cuda miała bawić... 


Składniki:
- mieszanka do ciasta Dr.Oetkera "Kopiec Kreta"
- 100g masła lub margaryny
- 2 jajka 
- mleko ok. 7 łyżek
- aromat ( u mnie do makowca bo tylko taki posiadałam w domu )
- śmietanka 30% 500 ml 
- przegotowana zimna woda ok. 6 łyżek 
- 4 małe banany lub 3 średnie


1. Mieszankę dr. oetkera na przygotowanie ciasta wsypać do miski, dodać jaja, tłuszcz i mleko oraz aromat aby miało fajny zapach, wszystko zmiksować mikserem. 
2. Nasmarować okrągłą blachę margaryną i nałożyć masę do tortownicy.
3. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok. 30 min w temp. 170 stopni z termoobiegiem.
4. Po upieczeniu ciasta wyciągnąć z formy do wystygnięcia. 
5. Gdy ciasto jest już chłodne wydrążamy w nim łyżką dziurę tak aby zostawić brzegi ok. 1 cm. 
6. To ciasto które zostało wydrążone, kruszymy i dajemy do jakiejś miski bo potem będzie nam potrzebne.
7. Banany obieramy ze skórki i kroimy wzdłuż na pół. Układamy w naszej dziurze którą wydrążyliśmy ;) Banany można skropić sokiem z cytryny żeby nie zczerniały.
8. Miksujemy śmietanę ok. 5 minut na szybkich obrotach do uzyskania gładkiej, spienionej pianki.
9. W osobnym naczyniu miksujemy wodę z dodatkiem do masy ok. pół minuty i szybko dodajemy do naszej śmietany, potem delikatnie miksując i dodając płatki czekoladowe które sa już w zawartości opakowania także nie trzeba dokupować.
10. Gdy już uzyskamy konsystencję bitej śmietany nakładamy na nasze ciasto z bananami. 
11. Posypujemy resztką ciasta które zostało w wydrążenia i układamy tak aby powstał Kopiec :)

1 komentarz: