wtorek, 6 grudnia 2011

Babka czekoladowo- kokosowa

Niby ciasto z kartonika czyli coś na szybko ale lubię wiedzieć że coś mi wyjdzie. 
Poza tym była to jakaś nowość na półce więc się skusiłam :) Ale ciacho wyszło bardzo dobre, akurat będzie dla Mikołaja który za niedługo ma przyjść...


Składniki:
- babka- czekoladowo kokosowa Dr. Oetker'a
- 100ml oleju
- jajko
- 3 łyżki wody
- 2 białka z jajek
- mąka do posypania blachy
- tłuszcz do wysmarowania 


do polewy: tabliczka czekolady, 100ml mleka, 2 łyżki masła, otręby do posypania
przygotowanie: mieszankę do ciasta, jajko, olej i wodę zmiksować mikserem, ciasto wyłożyć do brytfanki wcześniej wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąka. Łyżką w środku zrobić takie korytko aby można było do niego wlać masę kokosową. W miseczce ubić 2 białka na sztywną pianę, dodać wiórki kokosowe i mieszankę do wiórek. Następnie nałożyć w miejsce które zostawiliśmy w cieście. Wstawić do nagrzanego piekarnika 170 stopni i piec około 60-70 min. Po upieczeniu wyciągłam ciasto i zrobiłam do niego jeszcze polewę czekoladową. W rondelku rozpuściłam masło, tabliczkę czekolady i 100ml mleka. Pamiętać trzeba aby polewę cały czas mieszać do rozpuszczenia. Potem polać górę ciasta i posypać otrębami lub obojętnie jaką posypką ( kokos, rodzynki, migdały - wedle uznania)  



1 komentarz:

  1. Bardzo podobna do ciasta, które wczoraj robiłam. Uwielbiam połączenie kokosu i czekolady :)

    OdpowiedzUsuń