czwartek, 17 listopada 2011

Pizzerinki

Reklamy jednak działają. Narobiły mi smaka na spróbowanie i zrobienie pizzy. Nigdy jeszcze nie robiłam sama. Dzisiaj z pomocą "Winiary pomysł na... Pizzerinki" 
udało mi sie to po raz pierwszy. Wyszły przepyszne :) pizza mrożona idzie przy nich w zapomnienie! 









Składniki:
- Pomysł na Pizzerinki
- 2 łyżki oleju
- 2 szklanki mąki
- 3 pomidory
- papryka czerwona
- cebula
- ok. 5 sztuk pieczarek
- szynka 100g
- ser żółty 100g
- 6 łyżek wody

Sposób przyrządzenia: Mniejszą saszetkę rozpuścić z 200ml letniej wody, dodać 2 łyżki oleju i wymieszać. Następnie dodać 2 szklanki mąki i zagnieść ciasto przez około 3 min, następnie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na pół godziny. W tym czasie obrać pieczarki, pokroić paprykę, ser żółty, szynkę lub kiełbasę, pomidora i cebulę w drobną kostkę. Ciasto podrośnięte podzielić na 4 części i formować kulę następnie rozwałkować i układać na blaszce posypanej mąką. Saszetkę z sosem połączyć z 6 łyżkami wody, dokładnie wymieszać i nakładać po jednej łyżce na pizzerinkę. Następnie posypać szynką, cebulą, papryką, pieczarkami, pomidorem i starym żółtym serem. Składniki możemy dawać wedle uznania. Pizzerki wkładamy do nagrzanego piekarnika na środkowy poziom. Pieczemy w temp 200 stopni około 25 minut.

Ps. Mi się trochę przypiekły bo przesadziłam z czasem pieczenia.

3 komentarze:

  1. ale nie napisałaś czy były dobre?:) JAk ciasto samowało :)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Równie szybko przygotowuję domową pizzę, bo przez brata nabrałam wprawy ;). Stąd raczej na takie z paczki się nie skuszę, jednak trzeba przyznać, że wyglądają naprawdę apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. chodzi za mną pizza od dłuższego czasu;p
    zapraszam do Sb na bloga- chociaż nie kulinarny;p

    OdpowiedzUsuń