niedziela, 15 stycznia 2012

Ciasto marchewkowe

Pierwszy raz je robiłam. Kiedyś jadłam u Cioci właśnie ciasto marchewkowe. Zaciekawiło mnie to ale, nie mogłam długo się do niego przekonać dopóki nie skosztowałam, było przepyszne! dlatego też upiekłam je na święta w tym roku. Tanie i łatwe. Smakowało całej mojej rodzince. 


Składniki:
  • 400 g marchewek
  • 4 jajka
  • 100 g masła
  • 220 g cukru 
  • 320 g mąki 
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka przyprawy do piernika
  • aromat pomarańczowy kilka kropel
  • cukier waniliowy
Polewa: tabliczka białej czekolady, 100g masła, 3 łyżki soku pomarańczowego, wiórki kokosowe
Nadzienie: serek śmietankowy typu almette, serek waniliowy homogenizowany 150g 

Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Mikserem utrzeć masło z cukrem ( około minuty) dodawać po jednym jajku i ucierać jeszcze chwilę, aż składniki się połączą. Dodać startą marchew wymieszaną ze skórka pomarańczową i wymieszać. Mąkę wymieszać z proszkiem, sodą i przyprawą do piernika i wsypać do mieszanki – dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach przez 70 minut. Po tym czasie piekarnik wyłączyć, odczekać 10 – 15 minut i wyjąć ciasto. Ostudzić.
Czekoladę połamać na kawałeczki i wrzucić do rondelka, dodać masło i sok -podgrzewać na małym ogniu uważając by nie przypalić czekolady, mieszać aż do połączenia się składników. Jeśli masa okaże się zbyt gęsta dodać więcej soku. 
Upieczone ciasto kroimy na połowę i smarujemy dolną część ciasta wymieszanym serkiem waniliowym i naturalnym, przykrywamy drugą częścia i polewamy polewą z białej czekolady, obsypujemy kokosem. Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam ciasto marchewkowe. Takiego z nadzieniem jednak jeszcze nie jadłam. Fajnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń