sobota, 22 października 2011

Ciasteczka orzechowe

Ciasteczek już robiłam dość sporo. Kruche, maślane, z nadzieniem i bez. Teraz nadszedł czas na orzechowe ;] Wyszły bardzo ciekawe w smaku. Najbardziej zachwycony nimi mój brat i dziadek ;P ze względu na cukrzyce może jeść tylko takie delikatne słodycze. 




SKŁADNIKI:
- 550g mąki pszennej
- 200g mieszanki studenckiej 
- 250g cukru 
- 250g smalcu
- 3 jajka
- 100ml mleka 


Przygotowanie:
Z podanych składników ugniatamy ciasto. Całą mieszankę studencką drobno siekamy. Ja zawinęłam wszystko w ścierkę i waliłam w to młotkiem, gdyż nie miałam dziadka do orzechów ani nic takiego w czym mogłabym je posiekać. Wyrobione ciasto wałkujemy i foremkami wycinamy ciasteczka. Układamy je potem na blaszce i pieczemy w piekarniku w temp. 160C około 35 minut. 

2 komentarze:

  1. Jakie łądne ciasteczka ;> Na pewno smakują pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne ciacha (dla mnie wszystko na Twoim blogu jest apetyczne :D) tylko odrzucił mnie ten smalec, a raczej przeraził, że do ciastek smaloch :P

    OdpowiedzUsuń