sobota, 2 lipca 2011

Ciasto biszkoptowe z galaretką

Troszkę mi ten eksperyment nie wyszedł ale to tylko jeśli chodzi o krem. Biszkopt super wyrósł, galaretka też fajnie stężała tylko gapa ze mnie i zapomniałam że gotując budyń trzeba najpierw ten proszek rozmącić w mleku ;P ja sierota wlałam od razu wszystko do gara no i wyszło za rzadkie. Ale i tak rodzince smakuje a jak sie go włoży do lodówki to nawet trochę doszedł do siebie. Także dam przepis dokładniejszy niż znalazłam gdzie opisane jest jak zrobić ten krem i powinno wszystko wyjść. Smacznego!



Składniki na biszkopt:
- 1,5 szklanki mąki
- 1,5 szklanki cukru pudru
- 8 jajek
- 2 łyżki proszku do pieczenia 

Krem:
- pół litra mleka 
- 2 łyżki mąki 
- 2 łyżki budyniu śmietankowego
- 2/3 szklanki cukru pudru
- kostka masła

Na wierzch:
- 3 galaretki (u mnie porzeczkowe)
- porzeczki i agrest

Żółtka utrzeć z cukrem pudrem, dodać ubitą pianę. Następnie po trochu dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, lekko wymieszać. Wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec przez około 0,5 godziny w temperaturze 180 stopni.
Z mleka, mąki i budyniu śmietankowego ugotować krem. Najpierw rozcięczyć proszek z mąka w mleku. Resztę mleka zagotować i dodać gdy składniki gdy zacznie się podnosić. Wystudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem i po trochu dodawać do kremu. Krem utrzeć na puszystą masę. Na wystudzony biszkopt wyłożyć krem, ułożyć jagody i zalać tężejącą galaretką cytrynową. Wstawić do lodówki. 
 
Uwaga! 3 galaretki cytrynowe na 1 litr wody. 

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny blog. I like it. Zapraszam do mnie:
    http://nocnyszejker.pl/?pwid=fb450d2350354b1596adef0b9b37fc89

    OdpowiedzUsuń